Witam czytelników, obserwatorów i komentatorów mojego bloga.

Na imię mam Mieczysław. Monety i różne starocie interesowały mnie od dawna. Teraz po wielu latach będąc rencistą mogę zrealizować swoje dawne zainteresowania. Obecnie zbieram monety obiegowe z okresu PRL do monet emitowanych do dnia dzisiejszego. Chciałbym w niedalekiej przyszłości zmierzyć się z okresem II Rzeczpospolitej. W blogu zamierzam opisać moje spostrzeżenia dotyczące rynku numizmatycznego, doświadczenia w czyszczeniu, zdobywaniu, poszukiwaniu nowych monet.

ZAPRASZAM WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH TEMATYKĄ NUMIZMATYCZNĄ DO ODWIEDZIN MOJEGO BLOGA I AKTYWNYM UCZESTNICZENIU W JEGO TWORZENIU.

Walkowiak Mieczysław

LUBIĄCYCH PODRÓŻE ZAPRASZAM TEŻ NA BLOGA : http://60latico.blogspot.com/

środa, 15 lutego 2012

GDZIE ZDOBYĆ MONETY ????

Zbieram monety z okresu PRL i późniejsze.  Metod zdobycia ich jest sporo - ja jak na razie kupuję   monety na złomie, na aukcjach Allegro ;dostaje lub kupuje od znajomych. Ostatnio na słupie powiesiłem ogłoszenie : KUPIĘ MONETY OKRESU PRL  i inne.  Przez następnych kilka dni miałem kilka telefonów i kilka odwiedzin w tej sprawie. Sąsiedzi i mieszkańcy wioski w której mieszkam przynosili przede wszystkim 100 zł i 50 zł monet okolicznościowych . Proponowane przeze mnie ceny za monetę spotykały się z oburzeniem i niedowierzaniem - tylko tyle.??  Każdy spodziewał się przynajmniej 10 zł za te okolicznościowe monety. Czułem się przez moment jak oszust.  Jednocześnie wszyscy z którymi rozmawiałem powyrzucali monety aluminiowe łącznie z tym z lat 60 jako bezwartościowy złom. Tak na marginesie -- ile tysięcy szt złotówek i 50 gr  robi teraz za podkładki  pod gwoździe to chyba nie wie nikt. Na złomie miałem więcej szczęścia -- kupiłem za 8 zł dwa kilo monet aluminiowych - i tu niespodzianka . Była złotówka z 1968 roku kilka dwu złotówek aluminiowych w marnych stanach - tak bliżej IV stanu. Punkty skupu złomu odwiedzę jak się tylko zrobi cieplej.

2 komentarze:

  1. Ja osobiście numizmatyką zacząłem interesować się od poznania bloga http://www.skarbnicakrajowa.pl/numizmatyka i tak już mi zostało. Jak na razie staram się skupić najbardziej na monetach kolekcjonerskich i ich najbardziej poszukuję. Wiem, że w późniejszym etapie będę zbierał typowo stare monety, ale to wszystko w swoim czasie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przypadku srebrne monety http://www.skarbnicanarodowa.info.pl/srebrne-monety staram się zdobywać na różnego rodzaju spotkaniach numizmatycznych. Czasami jest to ciężkie ale do zrealizowania. Najgorzej jest kupić monety z portali aukcyjnych, gdyż nie mamy pojęcia co do nas może przyjść.

    OdpowiedzUsuń